В отдалечено провинциално градче Гана се грижи за възрастни хора с деменция, докато търгува с личните им карти на черния пазар. Тя издържа своята майка, с която почти не разговаря. Връзката с приятеля ѝ също не е извор на любов – сексуалното привличане е изчезнало и интимността е сведена до пристрастеност към морфин. Като че ли нищо не докосва съвестта на Гана, дори инцидентното убийство на пациентка, заплашила да разкрие нейните далавери. Промяната започва, когато Гана чува музиката на Йоан, чиято карта тя вече е продала. Нарастващата симпатия към него отключва дрогираното ѝ съзнание. Но когато Йоан е арестуван, Гана проумява, че за да извърши „каквото трябва“, ще плати висока цена.
„Струва ми се, че непрофесионалният актьор, чийто живот е близък до този на персонажа, придава повече дълбочина на филма. Безбог разкрива емоционалната болка на българското общество и за мен беше много важно да покажа как тази болка е изобразена върху лицата на актьорите. Те са много по-смислени в своето безмълвие в сравнение с това, което щях да изкарам от който и да е обикновен актьор или актриса, играещи идеята. Предпочитам да гледам как хората „са“, а не просто как „изглежда, че са“. Разбира се, зависи и от вида история. Тук имаме простичък сюжет и чрез този подход успях да създам повече напрежение.“
Ралица Петрова пред Cineuropa.org
НАГРАДИ И НОМИНАЦИИ -
Програма
- 12.03.2017
ДОМ НА КИНОТО - 18.30 часа - 13.03.2017
ДОМ НА КИНОТО - 16.00 часа