Марсел Маркс, бивш писател и известен бохем, се е оттеглил в доброволно изгнаничество в крайбрежния френски град Хавър. Там се е сближил с местните хора в качеството си на честен, но не и проспериращ ваксаджия. Погребал мечтите си за литературен успех, той живее щастливо в триъгълника, който образуват любимият му бар, работата и съпругата му Арлети. Неочаквано обаче съдбата му изпраща малолетен бежанец, емигрант от Африка, а тежка болест приковава Арлети на легло.
Марсел трябва да се изправи срещу стената на човешкото безразличие с единственото оръжие, с което разполага – вродения си оптимизъм и непоклатимата солидарност на хората от квартала. Врагът му е сляпата държавна машина на Запада в лицето на полицията, която с всеки изминал миг се приближава към бежанеца. Време е Марсел да лъсне обувките си и да оголи зъбите си.
„Периодът във всеки филм може винаги да се определи по автомобилите, които се виждат. Фактът, че хората пушат по баровете, препраща към 2007 г. или по-рано, но не прекалено рано. Ако трябва да помисля за стила на филма, предполагам, че е опит за пресъздаване на неореализъм по френски. Усеща се присъстието на Виторио де Сика и Чезаре Дзаватини, а аз се опитвам да добавя и щипка Марсел Карне или Жак Бекер. Началната точка – моята и на самия град – е абсолютно бял лист. Върху него може да се създаде филм тип Мелвил или нещо като Чудо в Милано, или нещо между двете. Не съм избирал жанра, просто започнах да пиша и накрая излезе една безсрамно оптимистична приказка.“
Аки Каурисмаки за FilmComment.comНАГРАДИ И НОМИНАЦИИ -
Програма
- 09.03.2017
ДОМ НА КИНОТО - 18.30 часа - 12.03.2017
EURO CINEMA - 18.15 часа