27
Feb
2017

Премиерата на „Лунна светлина” в България е на 21-вия София Филм Фест

Овациите за сценариста-режисьор Бари Дженкинс се сипят още от пълнометражния му дебют „Medicine For Melancholy”, с който през 2008 година обикаля доста фестивали. Световната премиера на втория му филм „Лунна светлина” („Moonlight”) беше миналата година в Торонто – единственият от петте големи – Берлин, Кан, Венеция и Сънданс, който не е със състезателен характер. 

„Лунна светлина” проследява живота на един афро-американец в три различни периода от неговото съзряване – момче, тийнейджър и млад мъж, като трите роли са поверени на различни актьори. Те са се ангажирали с пресъздаването на този образ в съответната възраст, със съответните тегоби и неволи - защото вероятно това е реалността за един хомосексуален младеж с тъмен цвят на кожата в Маями, но главната тежест и отговорност пада върху режисьора, който трябва да направи така, че публиката да повярва и съпреживее и с трите превъплъщения на главния герой.

Това не е традиционна драма за „порастването” не само защото темите, представени от автора на филма, обикновено се заобикалят и пренебрегват. Постулати за мъжественост и сексуалност, топлината на обичното семейство – всичко е пречупено през погледа на главния герой. „Лунна светлина” е нежна, поетична история за един млад мъж, който се опитва да открие кой всъщност е той самият. Екстаз, болка, красотата от безпаметното влюбване – усещания и чувства го разкъсват, докато се мъчи да разбере и приеме своята сексуалност. Бари Дженкинс създава чувствено и опияняващо кино, което разкрива дълбоките истини за различни житейски моменти, които ни определят като личности; хората, които са играли най-важните роли в живота ни и съкровения копнеж за обич, който преследва всеки от нас, през целия му живот.
Ролите в Лунна светлина” са разпределени между Джанел Моне, Махершала Али, Треванте Роудс, Алекс Р. Хибърт, Джейдън Пайнър, Аштън Сандърс, Джарел Джером, Наоми Харис и Андре Холанд. Сценарият е дело на режисьора, по пиесата на Таръл Макрейни; визията на Джеймс Лакстън е възхитителна. 

„Variety”, „Screen International”, „The Hollywood Reporter”, „The Guardian” - всички дават 100 от 100 на филма, който е включен в програмата на 21-вото издание на София Филм Фест.